招募|民艺儿童工坊第一期「纸藤编织.萌萌哒的十二生肖」报名啦!

民艺儿童工坊

Kids' Folk Art Workshop

纸藤编织——萌萌哒的十二生肖

Paper rattan knitting——Lovely Chinese Zodiac

招募:20对组合

Recruitment: 20 pairs of families

 

策划:雪润枝

授课:竹芸工坊

 

2018.11.10(周六/Sat)14:00—16:00

建议参与:亲子、儿童

Audience:Family/Children

主办:中国美院民艺博物馆

Sponsor:Craft Museum of CAA

 

本期工坊是针对儿童而开设的,是用纸藤作为材料,编织可爱的生肖小动物。纸藤是一种纸绳,用纸条搓成藤。其性柔软柔韧、易造型,有多种颜色供选择,是一种好玩有趣的DIY材料。用纸藤可以编织各种生活用品,美观实用。小朋友们想不想亲手制作一个属于自己的生肖呢?当家里的摆件或是包装好送给朋友家人都是很好的。周末与爸爸妈妈一起来体验民艺博物馆的“民艺儿童工坊”吧,来一场美妙的民艺之旅!

 

This workshop is designed for kids, using paper vines as materialsto knit lovely zodiac animals. Paper vines are a kind of paper rope, twistedinto cane with paper strips. They are soft, flexible, easy to shape and areavailable in many colors. They are entertaining DIY materials and can be usedto weave all kinds of daily necessities, not only beautiful but also practical.Do you want to make your own zodiac signs by yourself? They can be decorativeornaments or great presents in nice packages for your friends' family. Come andexperience the Kids' Folk Art Workshop of CAA Craft Museum with Mom and Dad onthe weekend. Have a wonderful folk art trip!

 


 

【教学目标】通过纸藤的制作,让小朋友们认识纸藤的材料性质形式,通过手工操作和设计,能够做成可爱的小动物,让小朋友们懂得观察生活。增强动手能力和对动物肢体的认知,锻炼小朋友们专注力。父母与孩子一起完成作品,加强相互间的情感交流,让家长和孩子在工坊的体验中发现手工编织的魅力。

 

【报名流程】有意者请到留言报名,注明:小孩名字、年龄、联系电话。

【费用】需要材料费80元,入选后另行通知。

【集合时间】入选的朋友请提早15分钟入场。中国美院民艺博物馆多功能报告厅。

【地点】中国美院民艺博物馆多功能报告厅

心动的朋友们快在文章末尾处留言报名哦~ 


关于民艺馆展览更多信息,请关注民艺博物馆官方微博及微信公众号“中国美院民艺博物馆”。感谢您的关注与支持。


责编|雪润枝

审校|金晓依

审定|杭  间  吴光荣